- Inleiding
Voorheen werd door ieder Landelijk Goed Doel een collecte georganiseerd waardoor bijna wekelijks werd gecollecteerd in de verschillende kerkdorpen in de gemeente Bladel.
De stichting Goede Doelen Week Bladel Hapert Netersel (verder te noemen de stichting) gaat al deze collectes samenbrengen in één collecte. Deze collecte wordt jaarlijks begin april in één week georganiseerd. Deelnemers kunnen per goed doel aangeven wat ze willen bijdragen.
De stichting stelt de volledige opbrengst aan de deelnemende Goede Doelen waarvoor zij de collecte verzorgd, onder aftrek van de noodzakelijke kosten voor het organiseren,
De stichting collecteert voor de volgende Goede Doelen:
Alzheimer Nederland – Amnesty International – Nederlandse Brandwonden Stichting – Dierenbescherming – EpilepsieNL – HandicapNL – Hartstichting – Hersenstichting – KWF – Longfonds – Nationaal Msfonds – Nierstichting – Het gehandicapte Kind – Prinses Beatrix Spierfonds – ReumaNederland
De Goede Doelen die ondersteund worden kunnen per collectejaar verschillen. Dit wordt inzichtelijk gemaakt op de website.
- Algemene gegevens
Naam
|
Stichting Goede Doelen Week Bladel Hapert Netersel
|
Adres
|
Doolandweg 47
|
Postcode
|
5531 PL
|
Plaats
|
Bladel
|
Telefoonnummer
|
0646934633
|
E-mail
|
info@gdwbladel.nl
|
Website
|
www.gdwbladel.nl
|
KvK nummer
|
88898539
|
RSIN / fiscaal nummer
|
864816467
|
BTW-identificatienummer
|
NL864816467B01
|
Bankrekeningnummer
|
NL32RABO0338968016
|
- Beleid en strategie
De doelstelling van de stichting is het financieel ondersteunen van de genoemde Goede Doelen. Dit doet de stichting door het inzamelen van geld dat gebruikt wordt door de Goede Doelen voor wetenschappelijk onderzoek of voor maatschappelijke ondersteuning van mensen. Daarom dient de stichting de inwoners bewust te laten worden van het nut van geldinzameling voor de Goede Doelen tbv het wetenschappelijk onderzoek en voor de maatschappelijke ondersteuning van mensen. Alle Goede Doelen moeten ten minste CBF gecertificeerd zijn.
De inwoners van de gemeente Bladel Netersel Hapert zal door de stichting slechts eenmaal per jaar worden benaderd om de Goede Doelen financieel te steunen. De stichting zorgt ervoor de bekendheid van de deelnemende Goede Doelen bij de bewoners te bevorderen en de doelstellingen van de deelnemende Goede Doelen aan collectanten en inwoners uit te leggen dmv publicaties in lokale bladen, website, facebook en een brief aan de inwoners.
Door het gezamenlijk organiseren van de collecte worden de kosten zo beperkt mogelijk gehouden en kunnen bedrijven worden benaderd voor sponsoring zodat de kosten daarmee nog verder worden gedrukt. De stichting heeft geen winstoogmerk dus zullen alle opbrengsten ten goede komen aan de Goede Doelen.
- Werkzaamheden en activiteiten
De stichting ontvangt gelden dmv sponsoring en collecteweek. De werving van het geld gebeurt op een persoonlijke en directe manier dmv contacten met bedrijven en contacten met inwoners tijdens de collecteweek of via de website en facebook.
Met de sponsoren en de vrijwilligers wordt gedurende het jaar contact gehouden dmv website, e-mail en informatieavonden.
Welke soorten bijdragen zijn er:
- Sponsoring is de financiële of materiële investering in een maatschappelijk doel in dit geval Goede Doelen Week Bladel Hapert Netersel.De gesponsorde levert een zakelijke tegenprestatie zoals communicatiemogelijkheden, in dit geval vermelding op de website en vermelding op de begeleidende brief naar alle inwoners tijdens de collecteweek.
- Collecteweek is de financiële bijdrage van alle burgers, op vrijwillige basis, jaarlijks in een vaste collecteweek.
- Online donaties via de website of via de QRcode op facebook en de collectebus.
- Bestuur
Het bestuur van de stichting bestaat uit de volgende leden:
Mw. Paula Schenning, voorzitter
Mw. Esther Pessel, penningmeester
Mw. Anja van Guluck, secretaris
Mw. Loes van Beers, bestuurslid
Mw. Toos Buylinckx, bestuurslid
Mw. Willemiek de Haan, bestuurslid
Dhr. Rudy van den Biggelaar, bestuurslid
Dhr. Henk Lauwers, bestuurslid
Niemand ontvangt een vergoeding voor zijn of haar diensten. Iedereen werkt als vrijwilliger mee aan de stichting. Uiteraard worden gemaakte onkosten, op verzoek, vergoed.
- Financiële gegevens
Het geld voor realisatie van de collecteweek en sponsoring wordt o.a. besteed aan:
- Infornatiebulletins (brieven) voor collectanten en sponsoren
- Printen van enveloppen en donatieformulieren
- Banners
- Dankbetuigingen
- Bijeenkomsten
- Website
Globale indicatie van de jaarlijkse kosten:
Omschrijving
|
Kosten
|
Bijeenkomst collectanten
|
€ 150,00
|
Drukwerk
|
€ 2000,00
|
Bankkosten
|
€ 180,00
|
Website
|
€ 145,00
|
Diverse materialen en kleine onkosten
|
€ 525,00
|
Totaal
|
€ 3000,00
|
De ontvangen gelden worden jaarlijks uitgekeerd aan de fondsen na aftrek van de noodzakelijke kosten. Aan het eind van het boekjaar sluit de penningmeester de boeken af. Daaruit wordt door de penningmeester de jaarrekening, de balans, een staat van baten en lasten en uitkeringen over het betreffende boekjaar opgesteld. Het bestuur laat de kascommissie (2 bestuurders en/of collectanten) de stukken controleren. Na goedkeuring wordt een financieel verslag gepubliceerd op de website.